Niemedyczne forum zdrowia
20-04-2024, 11:58 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Wesprzyj Fundację Biosłone --> kliknij
 
   Strona główna   Pomoc Regulamin Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przypadek Pani MamyZ  (Przeczytany 10516 razy)
Zbigniew Osiewała (Zibi)
« : 11-02-2010, 17:43 »

Wizyta w dniu 22.01.2010 roku (II - wizyta; I - w EM w 2009 roku).


Pani MamaZ
odpowiada na pytania, dotyczące jej wywiadu chorobowego:

   " (...) Mam 59 lat, jestem nauczycielką.
   Od 8 lat mam kłopoty z krążeniem w rękach, zdiagnozowano chorobę Raynauda. Ręce bardzo marzną, są napadowe bóle dłoni niezależnie od temperatury pomieszczenia, palce drętwieją, skaleczenia długo się nie goją. Przez kilka lat brałam leki rozszerzające naczynia obwodowe, nie wiem na ile to pomagało. Ostatnie badanie przepływów tętniczych wykazało krytycznie ograniczone przepływy w tętniczkach palcowych. Lekarz stwierdził miażdżycę w tętnicach palcowych.
   Od 2006r zaczęłam odczuwać poważniejsze kłopoty żołądkowo-jelitowe. Wzdęcia, bolesne skurcze jelit, przelewanie i bulgotanie w brzuchu, refluks żołądkowy. Sprawdziłam, że nie mam pasożytów. W 2008r miałam zrobioną gastroskopię i kolonoskopię. Wyniki były dobre, nic nie stwierdzono. Potem doszła grzybica odbytu, która zaleczona, po pewnym czasie wracała. Zaczęły się częste stolce, biegunki.
Od września 2008r piję regularnie miksturę oczyszczającą Słoneckiego oraz koktajl błonnikowy, już półtora roku. Ostatni rok nie brałam żadnych leków na krążenie. Obecnie mam większe dolegliwości z dłońmi, biorę 1 tabl. Acard (kwas acetylosalicylowy) na rozrzedzenie krwi i Lucetam 1200 na sprawniejsze myślenie.