Niemedyczne forum zdrowia
26-09-2017, 00:15 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Sklep Biosłone --> wejdź
 
   Strona główna   Pomoc Regulamin Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Źródło wapnia w ciąży  (Przeczytany 10490 razy)
maślak
« : 22-10-2010, 10:33 »

We wszelkich poradnikach ciążowych pisze się, że w czasie ciąży wzrasta zapotrzebowanie na wapń, ze względu na tworzący się układ kostny dziecka. Zaleca się zwiększone spożycie nabiału - mleka, jogurtów i serów - do tego koniecznie pasteryzowanych, gdyż zatrucie bakteriami w czasie ciąży może być niebezpieczne dla płodu. W związku z tym mam pytanie dotyczące źródeł wapnia dla kobiet w ciąży - generalnie DP nie zaleca produktów mlecznych pasteryzowanych. Co zatem powinna spożywać kobieta w ciąży? Dodam, że przed ciążą piłam raz na tydzień mleko wiejskie, robiłam też czasem twaróg z takiego mleka kupionego od chłopa na targu. Jednakże mam teraz obawy, że faktycznie jakaś "bakteria" z tego mleka może zaszkodzić dziecku. Wiem, że dobrym źródłem wapnia są brokuły, jednakże obecnie jestem w pierwszym trymestrze i nie mam na nic ochoty ze względu na mdłości (zapach brokułów eliminuje je z mojej diety). Jedyne co mogę zjeść, co wydaje mi się być źródłem wapnia (choć nieprzyswajalnego) to zwykły naturalny jogurt z mleka pasteryzowanego z mieszanką różnych płatków zbożowych i niesiarkowanych owoców suszonych. Dodam, że obecnie nie mogę też pić MO, gdyż wywołuje odruch wymiotny i jem sporo pieczywa (pomaga na nudności). Z kasz wchodzi tylko jaglana zapieczona z jabłkiem. Mięso wołowe jem duszone dwa razy w tygodniu. No i 2 jajka dziennie na śniadanie. Oprócz tego wypijam sok z pomarańczy, jabłek i marchwi wyciskany w domu, gdyż jest dosyć pożywny i też zmniejsza nudności. Gdzie jednak szukać wapnia, w jakich potrawach?
« Ostatnia zmiana: 22-10-2010, 11:37 wysłane przez Rysiek » Zapisane
audrey
« Odpowiedz #1 : 22-10-2010, 11:14 »

Migdały są dobrym źródłem wapnia i dodatkowo, podobno, zmniejszają mdłości.
« Ostatnia zmiana: 22-10-2010, 11:16 wysłane przez Audrey » Zapisane
Machos
*


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
MO: 01-04-2007
Skąd: Skierniewice
Wiadomości: 2.282

WWW
« Odpowiedz #2 : 22-10-2010, 15:35 »

Gdzie jednak szukać wapnia, w jakich potrawach?
W tym artykule na dole strony jest kilka zdań o źródle wapnia:
http://www.bioslone.pl/odzywianie/podstawy-wiedzy/substancje-odzywcze/mineraly.

Jednakże mam teraz obawy, że faktycznie jakaś "bakteria" z tego mleka może zaszkodzić dziecku.
Nie głupiej, bakterie acidofilne są z nami związane ewolucyjnie.

Jedyne co mogę zjeść, co wydaje mi się być źródłem wapnia (choć nieprzyswajalnego) to zwykły naturalny jogurt z mleka pasteryzowanego z mieszanką różnych płatków zbożowych i niesiarkowanych owoców suszonych.
To dziadostwo jest. Wapń nieprzyswajalny kradnie wapń z organizmu.
« Ostatnia zmiana: 22-10-2010, 16:06 wysłane przez Machos » Zapisane

Zamiast się badać, lepiej wypić miksturę oczyszczającą, najlepsze świadectwo badania organizmu, które w przypadku istniejących chorób widać po objawach. Machos.
Kwiatuszek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
MO: 1 lipca 2011
Wiedza:
Wiadomości: 336

« Odpowiedz #3 : 11-11-2012, 02:23 »

Dobrym źródłem wapnia w ciąży są migdały oraz sezam.
Zapisane

Gdy brakuje łatwych rozwiązań, przychodzą rozwiązania właściwe.
Miko
***


Offline Offline

Płeć: Kobieta
MO: 09.2014
Wiadomości: 4

« Odpowiedz #4 : 11-01-2017, 21:05 »

Przed ciążą używałam zmielonych skorupek jaj w celu uzupełniania wapnia.
Czy w ciąży nadal mogę je stosować?
« Ostatnia zmiana: 11-01-2017, 21:08 wysłane przez ArtComp » Zapisane
Neuroko
***


Offline Offline

Płeć: Kobieta
MO: aktualnie nie stosuję
Wiadomości: 5

« Odpowiedz #5 : 21-09-2017, 14:43 »

Właśnie, czy można nadal jeść skorupki będąc w ciąży?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
Design by jpacs29 | Mapa strony
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!