Niemedyczne forum zdrowia
27-04-2024, 01:24 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Sklep Biosłone --> wejdź
 
   Strona główna   Pomoc Regulamin Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pomieszanie z poplataniem  (Przeczytany 3435 razy)
Mistrz
*


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
MO: 05.03.2000 – 2070
Skąd: Hogwart
Wiadomości: 10.596

WWW
« : 16-08-2009, 19:54 »

Śmieszna jest ta asekuracja na końcu reklam "suplementów": "Przed użyciem zapoznaj się z ulotka, ponieważ każdy lek niewłaściwie stosowany może zagrozić twojemu życiu lub zdrowiu."
Zapisane

Jeśli nie wiesz nic, dasz sobie wmówić wszystko
Marcin
*


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 46
MO: 10-03-2007
Skąd: Kraków
Wiadomości: 578

« Odpowiedz #1 : 16-08-2009, 20:15 »

Choćby napisali że: "jakkolwiek" stosowany może zagrozić twojemu życiu lub zdrowiu, to i tak pacjenci będą słuchać zaleceń lekarza i zażywać tony leków.
Zapisane

arrow  "Dziewięć dziesiątych naszego życia polega na zdrowiu"
Heniek
*


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
MO: 14-05-2008
Wiadomości: 853

« Odpowiedz #2 : 17-08-2009, 18:09 »

Wspomniana formułka to taki obowiązkowy tekst wymuszony prawem, wynika to z ustawy Prawo farmaceutyczne i rozporządzenia Ministra "zdrowia" z dnia 21 listopada 2008 r. (Dz.U.08.210.1327).

Cytat
§ 7

1. Reklama produktu leczniczego kierowana do publicznej wiadomości w formie audiowizualnej, poza danymi określonymi w § 6 ust. 1, zawiera ostrzeżenie o następującej treści: „Przed użyciem zapoznaj się z treścią ulotki dołączonej do opakowania bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu”. 
2. Ostrzeżenie, o którym mowa w ust. 1:
1) umieszcza się w dolnej części reklamy, na płaszczyźnie stanowiącej nie mniej niż 20% jej powierzchni;   
2) umieszcza się w taki sposób, aby tekst wyróżniał się od tła płaszczyzny, był widoczny, czytelny, nieruchomy, umieszczony poziomo, przy czym odległość liter od dolnej i górnej krawędzi tła płaszczyzny reklamy nie może być większa niż 1/2 wysokości liter, a odległość między wierszami napisu nie może być większa niż wysokość liter;
3) musi być odczytane w sposób wyraźny w języku polskim i ukazywać się na ekranie nie krócej niż 8 sekund.

Takie cuś wynika z polskiego poplątanego prawa. Jest to jedno z wielu polskich i unijnych dziwactw. Myślę, jednak że nieprędko doczekamy się na każdym opakowaniu i ulotce o reklamie leku, suplementu sensownego ostrzeżenie np. takiej treści "Przyczyną chorób nie jest niedobór leków, suplementów. Zgodnie z nauką Hipokratesa przyczyną chorób jest nadmiar toksyn w organizmie."

Gorsza wydaje mi się jednak praktyka reklamowa polegająca na przedstawianiu nabywców reklamowanych leków jako osób niemalże zdrowych, sympatycznych, kwitnących, a często także wysportowanych, "niepokonanych" ;-) /maratończyk, himalaista/. Bohater medycznej reklamy dobrze wygląda, na ogół ma tylko jedną dolegliwość i na nią właśnie "działa" reklamowany lek. Taki pozytywny wizerunek chorego wyraźnie odbiega od tego co widzimy w polskich przychodniach, szpitalach itd.
Zapisane

Nadciąga noc komety \ Ognistych meteorów deszcz \ Nie dowiesz się z gazety \ Kto przeżyje swoją śmierć
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
Design by jpacs29 | Mapa strony
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!