Niemedyczne forum zdrowia
16-06-2019, 03:16 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Radiobiosłone --> www.radiobioslone.pl
 
   Strona główna   Pomoc Regulamin Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dieta podczas karmienia piersią - pytania  (Przeczytany 35211 razy)
Asia61
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 58
MO: 06.03.2012 z przerwami na zdrowienie, KB od 01.05.2012, ZZO, bez glutenu!
Wiedza:
Skąd: łódzkie
Wiadomości: 2.344

« Odpowiedz #20 : 27-09-2012, 17:30 »

Nie wiem, jaka jest technologia produkcji tego mleka, trzeba by sprawdzić.
Zapisane

Zdrowie fizyczne i stan psychiczny człowieka są ze sobą ściśle powiązane.

- Awicenna
Agnieszka
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 43
MO: 01.11.2009, DP i KB 01.01.2010
Wiedza:
Skąd: Warszawa
Wiadomości: 690

« Odpowiedz #21 : 27-09-2012, 19:47 »

Spisałam sobie kiedyś przepis na mleko migdałowe z naszego portalu (niestety, nie pamiętam autorki):

MLEKO MIGDAŁOWE:
- 100 gram migdałów,
- 3-4 szklanki wody
- zmiksowane jabłko (do smaku)
- ew. szczypta wanilii

Migdały sparzyć, obrać ze skórki, moczyć w przegotowanej wodzie całą noc. Wodę wylać, migdały zmiksować, dodać wodę. W celu uzyskania bardziej delikatnej konsystencji, przelać przez sitko. Można dodać szczyptę wanilii i zmiksowane jabłko do smaku.
Zapisane

Aga smile mama Mateuszka (11 l.), Jasia (8 l.) Mareczka (6 l.), Oli (4 l.) i Łukaszka (2 l.)
Asia61
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 58
MO: 06.03.2012 z przerwami na zdrowienie, KB od 01.05.2012, ZZO, bez glutenu!
Wiedza:
Skąd: łódzkie
Wiadomości: 2.344

« Odpowiedz #22 : 27-09-2012, 20:21 »

I już wiemy. Mleczko migdałowe należy robić ze świeżych, całych migdałów, zmiksowanych tuż przed przyrządzeniem mleczka. Moczenie powinno odbywać się w wodzie o temp. pokojowej. Wcale nie trzeba ich parzyć, aby zeszła skórka. (Tak samo ciężko schodzi po sparzeniu, jak i bez sparzenia - tylko po dłuższym namoczeniu).
« Ostatnia zmiana: 10-10-2012, 22:44 wysłane przez Agnieszka » Zapisane

Zdrowie fizyczne i stan psychiczny człowieka są ze sobą ściśle powiązane.

- Awicenna
Kwiatuszek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
MO: 1 lipca 2011
Wiedza:
Wiadomości: 336

« Odpowiedz #23 : 27-09-2012, 21:58 »

Na szklankę migdałów potrzeba 3 szklanki wody.
Migdały najlepiej namoczyć na noc w letniej wodzie.
Rano obrać ze skórki, dodać wodę, gotować około 10 minut.
Następnie zmiksować i przecedzić przez sito.
Tak uzyskane mleko migdałowe nadaje się do picia dla niemowląt nawet wówczas gdy mama nie może karmić piersią.

Jest to krótka obróbka termiczna, a bez niej - nie wiem jak noworodek by zareagował.
W kwestii ciasta marchewkowego nie zgodzę się, że jest trujące, wspaniale wpływa na układ pokarmowy małych dzieci, co widać po ich stolcach. Myślę, że na truciznę szczególnie dziecko z niedojrzałym układem pokarmowym zareagowałoby wysypką, ulewaniem lub innymi kłopotami trawiennymi. Ciasto marchewkowe, na które przepis jest tu podany, wymaga pieczenia a jego ogromną zaletą jest fakt, że nie zawiera glutenu i korzystnie wpływa na układ pokarmowy niemowląt.
« Ostatnia zmiana: 28-09-2012, 09:05 wysłane przez Klara27 » Zapisane

Gdy brakuje łatwych rozwiązań, przychodzą rozwiązania właściwe.
Asia61
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 58
MO: 06.03.2012 z przerwami na zdrowienie, KB od 01.05.2012, ZZO, bez glutenu!
Wiedza:
Skąd: łódzkie
Wiadomości: 2.344

« Odpowiedz #24 : 28-09-2012, 20:12 »

Im mniej tłuszczów trans, tym lepiej. Spróbujcie skrócić czas gotowania.
Czy w cieście marchewkowym koniecznie muszą być migdały?
Zapisane

Zdrowie fizyczne i stan psychiczny człowieka są ze sobą ściśle powiązane.

- Awicenna
Kwiatuszek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
MO: 1 lipca 2011
Wiedza:
Wiadomości: 336

« Odpowiedz #25 : 29-09-2012, 09:29 »

Po porodzie migdały są jedynymi z bezpiecznych orzechów dla dziecka, którego mama karmi piersią. Ponad to z racji zawartości magnezu i wapnia wpływają korzystnie na produkcję serotoniny i odżywiają szyszynkę. Są źródłem tryptofanu. Problemy z ilością tryptofanu i serotoniny po porodzie skutkują spadkami nastrojów, a nawet tzw. "depresją poporodową".

W związku z powyższym wg mnie zdrowy organizm lepiej poradzi sobie z toksynami niż depresją. To pierwsze może usunąć. Przy depresji dochodzi do niszczenia jednego z najpiękniejszych okresów życia kobiety, a u dziecka wpływa negatywnie na całe jego życie. Warto zadbać o radosne odkrywanie macierzyństwa. Dzieci karmione mlekiem migdałowym lub spożywające mleko mamy, która używa migdałów w diecie lepiej śpią, są spokojniejsze.

Czym zastąpisz te 450g migdałów w cieście? Glutenem - osłabisz układ pokarmowy noworodka, kaszą jaglaną - ile można jeść kaszy?
Źródłem tryptofanu są m. in orzechy (po porodzie bezpieczne pozostają tylko obrane migdały, rośliny strączkowe - tuż po porodzie są niezbyt korzystne z wyjątkiem ostrożnie wprowadzanej fasoli mung, zboża - zawierające gluten należy odpuścić, mięso).

Przepisy tu podawane są sprawdzone i przemyślane. Wątpliwe jest dla mnie to, co piszesz o migdałach. Może dlatego, że znam płynące z ich spożywania korzyści. Być może dlatego, że pomogły wielu dzieciom w powrocie do zdrowia (dotyczy również migdałów poddanych domowej obróbce termicznej).

Skoro tak dobrze znasz się na tłuszczach, proszę podaj źródło dobrze przyswajalnych tłuszczów dostępne w Polsce. Najlepiej namiary na osoby, u których można kupić następujące oleje: lniany, słonecznikowy, rzepakowy, oliwę z oliwek. Może ktoś ma dostęp do naprawdę sprawdzonego źródła. To byłoby pożyteczne, ponieważ ma podstawowe znaczenie dla funkcji życiowych naszego organizmu, szczególnie w ciąży i podczas karmienia piersią. Ja nie używam (z wyboru) lodówki. Nawet tzw. najlepsze oleje potrzebują sporo czasu nim się zepsują, chętnie zmienię je na jeszcze lepsze.
 
     
« Ostatnia zmiana: 16-08-2013, 00:54 wysłane przez Ania‬ » Zapisane

Gdy brakuje łatwych rozwiązań, przychodzą rozwiązania właściwe.
Galapagos
***


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 34
MO: 11.08.2008; 15.01.2013
Skąd: okolice Łodzi
Wiadomości: 426

« Odpowiedz #26 : 04-01-2013, 22:58 »

Kwiatuszku, dziewczyny czy możecie napisać czy migdały do ciasta marchewkowego trzeba obierać? I wcześniej je parzyć? Myć? Moczyć?

Ja do tej pory nie obierałam migdałów jak robiłam np muffinki.

Poprawcie mnie:)
Zapisane
Asia61
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 58
MO: 06.03.2012 z przerwami na zdrowienie, KB od 01.05.2012, ZZO, bez glutenu!
Wiedza:
Skąd: łódzkie
Wiadomości: 2.344

« Odpowiedz #27 : 04-01-2013, 23:28 »

W przepisie na ciasto marchewkowe stoi jak byk, że migdały mają być obrane i zmielone. msn-wink
Aby je obrać, najpierw należy je namoczyć lub sparzyć.
Galapagos, zaprosiłabyś mnie na to ciasto. smile
Jak mielisz migdały? W młynku do kawy?
Zapisane

Zdrowie fizyczne i stan psychiczny człowieka są ze sobą ściśle powiązane.

- Awicenna
Agnieszka
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 43
MO: 01.11.2009, DP i KB 01.01.2010
Wiedza:
Skąd: Warszawa
Wiadomości: 690

« Odpowiedz #28 : 05-01-2013, 15:04 »

Mogę się do Was dołączyć, dziewczyny? msn-wink
Zapisane

Aga smile mama Mateuszka (11 l.), Jasia (8 l.) Mareczka (6 l.), Oli (4 l.) i Łukaszka (2 l.)
Moris
Początkujący
*

Offline Offline

Płeć: Kobieta
MO: stosowałam z przerwami od 2006
Wiadomości: 10

« Odpowiedz #29 : 05-01-2013, 23:03 »

Ja również chciałabym dołączyć się do wątku - a ponieważ jestem totalnym laikiem w temacie to z góry uprzedzam ,że będę zadawać wiele nie zawsze mądrych pytań smile
- po odstawieniu nabiału czym mogę zastąpić źródło wapnia i probiotyków (tu np. jogurty mam na myśli) i innych wartościowych elementów?
- bardzo lubię ziołowe i owocowe herbatki - które można pić bez obaw ?
- gdzieś słyszałam, że podczas kolek oprócz nabiału trzeba uważać też na wołowinę?
- od 8 miesiąca ciąży miałam wysypkę wokół ust, wysypka zniknęła mi na 3 dni po porodzie potem znowu się pojawiła a 3 tygodnie po odstawieniu nabiału znowu zniknęła i nie wiem czy łączyć to ze zmianami hormonalnymi czy właśnie z tym nabiałem?
Zapisane
Kwiatuszek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
MO: 1 lipca 2011
Wiedza:
Wiadomości: 336

« Odpowiedz #30 : 06-01-2013, 00:38 »

Proponuję zgłębić  temat wapnia, jogurtów, wszelkiego nabiału. Wejść na portal biosłone w "wyszukiwanie w witrynie" wpisać: jogurty, mleko, wapń, witaminy - przeczytać ze zrozumieniem i wyciągnąć wnioski. Lepiej późno niż wcale.

Źródło wapnia: jajka, skorupki jajek, czasami podczas karmienia dzieci źle reagują na jajka wówczas pozostają migdały i sezam (ten drugi wprowadzać należy ostrożnie).
Ziołowe herbatki należy przyrządzać samodzielnie:
- łyżeczka suszonych owoców malin, łyżeczka suszonych liści malin, łyżeczka koszyczka rumianku i łyżeczka pokrzywy
- kilka plasterków kopru włoskiego gotowanego w wodzie (herbatka z kopru)
- równe ilości nasion kopru włoskiego, anyżu i kminku stłuczone w moździerzu gotowane 10-15 minut w około 1/2 l wody

Możesz też pić (oczywiście jeżeli sytuacja z maluszkiem się nieco ustabilizuje):
- kompoty z 1 -2 goździkami, kardamonem i anyżem
- wywary warzywne

Wapń występujący w jogurtach jest wapniem nieorganicznym, a więc nie przyswajalnym przez organizm i na dłuższą metę prowadzi do ubytków wapnia w organizmie.

Zapisane

Gdy brakuje łatwych rozwiązań, przychodzą rozwiązania właściwe.
Viola
***

Offline Offline

MO: nie stosuję
Wiadomości: 24

« Odpowiedz #31 : 19-02-2013, 11:52 »

W czasie ciąży stosowałam ZZO (sporadycznie gluten i nabiał - włoski ser parmegano regano: na mleku niepasteryzowanym, dużo jaj, mięsa, surówek - głównie tarta marchew lub seler z olejem lnianym i sokiem z cytryny, białą kapustę, ryby, ziemniaki, kiszone ogórki i kapustę, buraczki jako surówka lub zupa, dużo orzechów i oczywiście wszystkie sezonowe owoce, które się pojawiały) po porodzie odkryłam ten wątek i jadłam według zaleceń Kwiatuszka. Moje śniadanie każdego dnia to kasza jaglana gotowana z jabłkiem oraz pestki z siemienia lnianego, słonecznika oraz dyni, cukier trzcinowy do smaku plus kardamon i cynamon, potem chlebek ryżowy z masłem i pieczonym przeze mnie mięsem, zupy buraczana lub krupnik na kurczaku i kaszy jaglanej, pieczony łosoś lub mięso z duszoną marchewką lub selerem lub buraczki, ryż brązowy z marchewką, garść migdałów każdego dnia. Jem też niestety ogromne ilości ciasta marchewkowego pieczonego według innego przepisu (skład: tarta marchewka, mąka kukurydziana, jajka, olej z pestek winogron, cukier trzcinowy, soda oczyszczona, kardamon, cynamon, imbir).
W związku tym mam kilka pytań:
1.Właśnie minęło 6 tygodni od porodu i chciałabym rozszerzyć dietę, brakuje mi surowych warzyw i owoców. Czy w tym momencie mogę wrócić do surowej marchwi i selera z olejem lnianym, białej kapusty surowej lub gotowanej i surowych jabłek. Utkwiło we mnie głoszone na Biosłone przekonanie, że obróbka termiczna warzyw i owoców pozbawia je cennych witamin.
2. Czy moja dieta przez te 6 tygodni pokrywała zapotrzebowanie na wapń? Może należy wprowadzić jogurt własnej roboty czy ser parmegano regano, może suplementacja tabletkami?
3. Przed porodem do obróbki termicznej stosowałam masło klarowane, czy duszenie i smażenie na oliwie z oliwek w proponowanej diecie jest właściwe?
4. Czy prażone nasiona słonecznika (ja do tego celu używałam kupny bez łupinek) ma jakieś witaminy i minerały? Z tego co pamiętam z Biosłone takie ziarno jest martwe i niewartościowe.
5. Czy składniki w mojej wersji ciasta marchewkowego są dopuszczalne podczas karmienia piersią (chodzi mi o sodę)?
6. Kiedy mogę wprowadzić do posiłków cieciorkę, groch, fasolę?
« Ostatnia zmiana: 19-02-2013, 14:08 wysłane przez Whena » Zapisane
Whena
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 39
MO: 01.10.2009
Wiedza:
Skąd: Łódź
Wiadomości: 1.253

« Odpowiedz #32 : 19-02-2013, 14:10 »

Viola zanim Kwiatuszek Ci odpisze coś mądrego, to nie zaszkodzi Ci przeczytać cały ten wątek o okresie karmienia piersią: http://forum.bioslone.pl/index.php?topic=24363.0
Zapisane
Savage7
*


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 43
MO: 01.01.2007
Wiedza:
Skąd: Granica małopolski i śląska
Wiadomości: 935

« Odpowiedz #33 : 19-02-2013, 14:25 »

MLEKO MIGDAŁOWE:
- 100 gram migdałów,
- 3-4 szklanki wody
- zmiksowane jabłko (do smaku)
- ew. szczypta wanilii

Skoro już wlazłem do składu porcelany to gdzie w tym przepisie na mleko jest mleko?
Zapisane

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa. Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
Whena
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 39
MO: 01.10.2009
Wiedza:
Skąd: Łódź
Wiadomości: 1.253

« Odpowiedz #34 : 19-02-2013, 14:29 »

To co powstaje z migdałów zostało nazwane mlekiem, bo nie ma na to innej nazwy. Chyba to samo jest z mlekiem ryżowym czy sojowym. Nie jest to takie mleko jak ludzkie czy zwierzęce, ale w pewien sposób je zastępuje. Może ktoś Ci to lepiej wytłumaczy msn-wink.
Zapisane
Savage7
*


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 43
MO: 01.01.2007
Wiedza:
Skąd: Granica małopolski i śląska
Wiadomości: 935

« Odpowiedz #35 : 19-02-2013, 14:30 »

Na szczęście już wszystko poza mną, ale za to wszystko przed Tobą smile .
Zapisane

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa. Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego.
Kwiatuszek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
MO: 1 lipca 2011
Wiedza:
Wiadomości: 336

« Odpowiedz #36 : 24-02-2013, 22:01 »

Cytat
1.Właśnie minęło 6 tygodni od porodu i chciałabym rozszerzyć dietę, brakuje mi surowych warzyw i owoców. Czy w tym momencie mogę wrócić do surowej marchwi i selera z olejem lnianym, białej kapusty surowej lub gotowanej i surowych jabłek. Utkwiło we mnie głoszone na Biosłone przekonanie, że obróbka termiczna warzyw i owoców pozbawia je cennych witamin.

Co z witamin, jeżeli organizm ich nie przyswoi. Ciąża, poród, nawet w ekstazie, to wyjątkowy czas, jednak niejednokrotnie zużywa on cenne zasoby naszego organizmu, przez co przyczynia się do jego obciążenia. Taki organizm potrzebuje odżywczej i lekkiej diety. Sama utrata krwi po porodzie wiąże się z potrzebą regeneracji. Nawet stosując DP są sytuacje, w których zaczynamy od warzyw poddanych obróbce termicznej, dopiero później jemy surowe. Po porodzie zarówno matka jak i dziecko potrzebują czasu na regenerację, a maluszek na przystosowanie się do nowych warunków życia. Układ pokarmowy dziecka dojrzewa stopniowo, a dieta mamy i stan jej organizmu ma wpływ na pokarm.

Cytat
2. Czy moja dieta przez te 6 tygodni pokrywała zapotrzebowanie na wapń? Może należy wprowadzić jogurt własnej roboty czy ser parmegano regano, może suplementacja tabletkami?

Nabiał i suplementacja raczej nie jest najlepszym sposobem na uzupełnienie wapnia. Dobrym źródłem wapnia są jajka, brokuły, nasiona słonecznika, migdały, sezam.

Cytat
3. Przed porodem do obróbki termicznej stosowałam masło klarowane, czy duszenie i smażenie na oliwie z oliwek w proponowanej diecie jest właściwe?

Jeżeli dziecko nie ma zmian skórnych, to masło sklarowane może być używane w zasadzie jako pierwszy produkt nabiałowy. Na oliwie z oliwek, z racji że należy do tłuszczów jednonienasyconych, można dokonywać krótkiej i szybkiej obróbki termicznej. Jednak w pierwszych tygodniach po porodzie należy skupić się głównie na daniach duszonych, gotowanych, pieczonych.

Cytat
4. Czy prażone nasiona słonecznika (ja do tego celu używałam kupny bez łupinek) ma jakieś witaminy i minerały? Z tego co pamiętam z Biosłone takie ziarno jest martwe i niewartościowe.

Dlatego póki można jeszcze dostać dynię, warto przygotować sobie miksowaną zupę krem z całymi nasionami. Jeżeli nasiona obieramy, najlepiej robić to tuż przed spożyciem. Dlaczego prażymy? W takiej formie lepiej smakują, wyglądają i są łatwiej przyswajalne. Oczywiście, pełne nasiona (koktajl błonnikowy) są najbardziej wartościowe.

Cytat
5. Czy składniki w mojej wersji ciasta marchewkowego są dopuszczalne podczas karmienia piersią (chodzi mi o sodę)?

Myślałam, że z racji problemów skórnych u dziecka zapytasz o jajka lub mąkę kukurydzianą (która często bywa modyfikowana genetycznie). W związku z powyższym proponuję ciasto z zamieszczonych tu przepisów. Tym bardziej że można wykonać je w wersji bez białek (na samych żółtkach), co przy problemach skórnych bywa korzystniejsze.

Cytat
6. Kiedy mogę wprowadzić do posiłków cieciorkę, groch, fasolę?

Z roślin strączkowych w zasadzie od początku można wprowadzać fasolkę mung. Mimo że nie należy do fasoli krajowych, prawie nigdy nie wywołuje wzdęć u karmionych noworodków, niemowląt. Następnie soczewica czerwona, kolejno ciecierzyca. Dalej inne w tym nasze krajowe. Wprowadzanie roślin strączkowych powinno wiązać się z ostrożną podażą i obserwacją reakcji własnej oraz dziecka. Znam dzieci, które po kilku tygodniach nie reagowały na groch z kapustą czy bigos, ale stan ten należy obecnie do rzadkości i nie warto ryzykować. Warto zachować ostrożność.
« Ostatnia zmiana: 16-08-2013, 00:16 wysłane przez Ania‬ » Zapisane

Gdy brakuje łatwych rozwiązań, przychodzą rozwiązania właściwe.
Viola
***

Offline Offline

MO: nie stosuję
Wiadomości: 24

« Odpowiedz #37 : 27-02-2013, 14:28 »

Dziękuję za odpowiedź. Chyba jednak moja dieta w ciąży obciążyła córeczkę. Myślałam, że jem zdrowo, a jednak orzechy, miód, jajka (u mnie w dużych ilościach) należą do silnych alergenów. Córka ma dużą ciemieniuchę, podejrzewam jajka. Spróbuję na początek odstawić same białko jajka. Czy brokuły (pewnie z mrożonek) i białą kapustę, które są wzdymające mogę spożywać?
« Ostatnia zmiana: 27-02-2013, 15:04 wysłane przez Whena » Zapisane
Kwiatuszek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
MO: 1 lipca 2011
Wiedza:
Wiadomości: 336

« Odpowiedz #38 : 27-02-2013, 23:00 »

Reakcja na brokuły (świeże nie mrożone) zależy od dojrzałości układu pokarmowego Dziecka.
Na kapustę jest za wcześnie.
Zapisane

Gdy brakuje łatwych rozwiązań, przychodzą rozwiązania właściwe.
Viola
***

Offline Offline

MO: nie stosuję
Wiadomości: 24

« Odpowiedz #39 : 04-03-2013, 04:30 »

Kwiatuszku, w marcu dostęp do swieżych warzyw jest utrudniony, rozumiem jednak, że odradzasz stosowanie mrożonek warzywnych?
Czy możesz umieścić przepis na placuszki gryczane z masłem sezamowym oraz naleśniki gryczane?
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
Design by jpacs29 | Mapa strony
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!