Niemedyczne forum zdrowia
22-09-2019, 18:53 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Wesprzyj Fundację Biosłone --> kliknij
 
   Strona główna   Pomoc Regulamin Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Jak poprawić jakość snu?  (Przeczytany 7402 razy)
G4H
***

Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 28
MO: 01.10.2012
Skąd: Poznań
Wiadomości: 73

« : 14-04-2014, 20:58 »

Czy istnieją biosłonejskie metody na poprawę jakości snu? Czy można zrobić coś, żeby zwiększyć jego komfort? Spać w określonej pozycji czy może coś zjadać przed snem?

Zapisane
Beza
***


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 38
MO: przerwa
Wiedza:
Skąd: łódzkie
Wiadomości: 559

« Odpowiedz #1 : 14-04-2014, 23:04 »

Jakość snu zależy od bardzo dużej liczby czynników. M.in. od tego co jesz i ile, w jakim trybie pracujesz i w jakim zawodzie, od Twojego charakteru, umiejętności radzenia sobie ze stresem, etc.
Komfort? A co wg Ciebie jest komfort?
Zapisane

"Niewolnicy wszędzie i zawsze niewolnikami będą - daj im skrzydła u ramion, a zamiatać pójdą ulice skrzydłami." C.K.Norwid
Nosłoń
***


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 27
MO: 14.02.2014
Skąd: Głubczyce
Wiadomości: 40

« Odpowiedz #2 : 15-04-2014, 12:12 »

Najlepiej wysypia się na plecach, ale nie każdy potrafi zasnąć w takiej pozycji. Mam książkę z ćwiczeniami, które pozwalają się zrelaksować. Nie wiem, czy mogę ją tutaj zamieścić, ale spróbuję.

http://speedy.sh/GVBDH/Trening-autogeniczny-dla-spokoju-psychosomatycznego-Valerio-Albisetti.pdf

Jakby co, to mam do niej jeszcze nagrania audio.
Zapisane
Nieboraczek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 41
MO: 07.07.2011- kwiecień 2012
Wiedza:
Wiadomości: 721

« Odpowiedz #3 : 15-04-2014, 12:35 »

Powinieneś napisać "najlepiej wysypiam się na plecach". Na pewno nie dotyczy to wszystkich.
Zapisane

Namidairo
« Odpowiedz #4 : 15-04-2014, 16:16 »

Mój dziadek najlepiej wysypia się na fotelu msn-wink
Zapisane
Luciano
*


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 30
MO: Listopad 2013
Wiedza:
Wiadomości: 733

« Odpowiedz #5 : 15-04-2014, 16:38 »

Ja najlepiej śpię na brzuchu, co nie oznacza, że się wysypiam i jest to najlepsza pozycja do spania. Myślę, że im bardziej człowiek zdrów tym lepszy sen (logiczne, prawda?). Jeśli chodzi o podniesienie jakości snu to mi zdecydowanie pomogło odstawienie używek (alkohol, papierosy, kawa, herbata). Ponadto pomocne okazać się może wietrzenie pokoju oraz spanie w świeżej pościeli. Chodzenie spać oraz wstawanie o w miarę  stałych porach również powinno pomóc. W przypadku jedzenia to nie sądzę, aby było coś, co jest szczególnie pomocne, żeby warto było spożywać to przed snem. Ja lubię jeść kolację późno, czyli ok. 20-21 i nie ograniczam się ilościowo, jem tyle na ile mam ochotę. Ważne jest raczej, żeby nie jeść byle czego tylko to co zalecane jest w ZZO, czyli mięso, podroby, warzywa. Jedząc w ten sposób nie mam najmniejszych problemów z zaśnięciem. Bardzo rzadko, zjem za mało lub za wcześnie i przed snem czuje to na żołądku. Wtedy najlepiej jest zjeść choćby banana, kanapkę z szynką, kawałek kiełbasy itd. Próbowałem czasami zasnąć bez takiego podjadania (z lenistwa), ale jest to katorga.
Zapisane

Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć.
Nosłoń
***


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 27
MO: 14.02.2014
Skąd: Głubczyce
Wiadomości: 40

« Odpowiedz #6 : 16-04-2014, 01:06 »

Powinieneś napisać "najlepiej wysypiam się na plecach". Na pewno nie dotyczy to wszystkich.

Wcale nie.

"Najlepiej jest spać równo na plecach. Nogi powinny być rozluźnione, a ręce ułożone wzdłuż ciała. Kiedy znajdujesz się w takiej pozycji, waga ciała rozkłada się równomiernie na powierzchni łóżka, mięśnie są maksymalnie rozluźnione. Serce lekko pompuje krew. Kręgi są mniej narażone na zwichnięcia."

Poza tym wydaje mi się, że w tej pozycji bardziej otwierają się czakry i spływa na nas więcej energii kosmicznej.
Zapisane
Asia61
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 58
MO: 06.03.2012 z przerwami na zdrowienie, KB od 01.05.2012, ZZO, bez glutenu!
Wiedza:
Skąd: łódzkie
Wiadomości: 2.347

« Odpowiedz #7 : 16-04-2014, 08:44 »

Są plasterki firmy LifeWave, które na zasadzie fototerapii (nanotechnologia) pobudzają organizm do produkcji melatoniny i jednocześnie poprawiają jakość snu. Zasypia się pod ich wpływem szybko, śpi normalnie i głęboko. Wybudzanie - bez problemu. Sprawdzone.
http://www.youtube.com/watch?v=GfcFcEz7Ye4
Zapisane

Zdrowie fizyczne i stan psychiczny człowieka są ze sobą ściśle powiązane.

- Awicenna
Nosłoń
***


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 27
MO: 14.02.2014
Skąd: Głubczyce
Wiadomości: 40

« Odpowiedz #8 : 16-04-2014, 09:45 »

To już lepiej zjeść więcej węgli, podniesie się poziom tryptofanu, który w mózgu przemienia się serotoninę.
Zapisane
Luciano
*


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 30
MO: Listopad 2013
Wiedza:
Wiadomości: 733

« Odpowiedz #9 : 16-04-2014, 11:00 »

Zabawa w regulowanie hormonów lekami, suplementami to raczej słaby pomysł, Asiu. Aczkolwiek rozumiem, że czasem trzeba i uciekać się do takich działań.
Zapisane

Lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć.
Leszek_B
***


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
MO: 20.12.2010r
Wiedza:
Skąd: Sieradz
Wiadomości: 116

« Odpowiedz #10 : 16-04-2014, 11:13 »

Cytat
Czy istnieją Biosłonejskie metody na poprawę jakości snu? Czy można zrobić coś, żeby zwiększyć jego komfort? Spać w określonej pozycji czy może coś zjadać przed snem?

Nie wiem o co konkretnie Ci chodzi z tą jakością snu. Ale, jeśli problem nie leży po stronie niewygodnego posłania, lepiej się zasypia po suplementacji magnezem. Sporo ludzi ma problem z jego niedoborem. U nas proponowane jest uzupełnianie Slow Magiem, lub chlorkiem magnezowym, stosowanym zewnętrznie.
Zapisane
Asia61
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 58
MO: 06.03.2012 z przerwami na zdrowienie, KB od 01.05.2012, ZZO, bez glutenu!
Wiedza:
Skąd: łódzkie
Wiadomości: 2.347

« Odpowiedz #11 : 16-04-2014, 11:51 »

Zabawa w regulowanie hormonów lekami, suplementami to raczej słaby pomysł, Asiu. Aczkolwiek rozumiem, że czasem trzeba i uciekać się do takich działań.
Pewnie, że to "zamiatanie pod dywan", ale doraźnie można spróbować sobie pomóc. Żadne substancje do organizmu nie wnikają.
Zapisane

Zdrowie fizyczne i stan psychiczny człowieka są ze sobą ściśle powiązane.

- Awicenna
Nieboraczek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 41
MO: 07.07.2011- kwiecień 2012
Wiedza:
Wiadomości: 721

« Odpowiedz #12 : 16-04-2014, 12:46 »

Powinieneś napisać "najlepiej wysypiam się na plecach". Na pewno nie dotyczy to wszystkich.

Wcale nie.

"Najlepiej jest spać równo na plecach. Nogi powinny być rozluźnione, a ręce ułożone wzdłuż ciała. Kiedy znajdujesz się w takiej pozycji, waga ciała rozkłada się równomiernie na powierzchni łóżka, mięśnie są maksymalnie rozluźnione. Serce lekko pompuje krew. Kręgi są mniej narażone na zwichnięcia."

Poza tym wydaje mi się, że w tej pozycji bardziej otwierają się czakry i spływa na nas więcej energii kosmicznej.

Wcale tak:

Cytat
Układamy się do snu na boku. Lepiej nie spać na wznak - gorzej się wtedy oddycha, a w mięśniach pleców wzmaga się aż do bólu spastyczność.
http://idn.org.pl/gdansk/ptsr/Html/37-spastycznosc.htm

Więcej energii kosmicznej nie pomaga.
Zapisane

Nieboraczek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 41
MO: 07.07.2011- kwiecień 2012
Wiedza:
Wiadomości: 721

« Odpowiedz #13 : 16-04-2014, 12:56 »

Dla nie chorych na SM:

http://www.punktzdrowia.pl/zdrowie/pozycja-podczas-spania

Cytat
Spanie na plecach nie jest dobre dla osób mających problemy z chrapaniem i bezdechem sennym – im poleca się spanie na boku, ponieważ wtedy drogi oddechowe są dobrze otwarte. Ponadto badania wykazują, że spanie na lewym boku pomaga pozbyć się zgagi, podczas gdy spanie na prawym boku pogłębia zgagę. Spanie na lewym boku poleca się w trakcie ciąży – poprawia to cyrkulację krwi do serca, dobrą dla matki i dziecka.
Eksperci sugerują, że spanie na boku to najlepsze rozwiązanie, nie potrafią jednak jeszcze określić, na którym boku jest lepiej
« Ostatnia zmiana: 16-04-2014, 13:16 wysłane przez Nieboraczek » Zapisane

Namidairo
« Odpowiedz #14 : 16-04-2014, 14:53 »

Są plasterki firmy LifeWave, które na zasadzie fototerapii (nanotechnologia) pobudzają organizm do produkcji melatoniny i jednocześnie poprawiają jakość snu. Zasypia się pod ich wpływem szybko, śpi normalnie i głęboko. Wybudzanie - bez problemu. Sprawdzone.
http://www.youtube.com/watch?v=GfcFcEz7Ye4
Naprawdę wydałaś 400zł na plastry które pewnie działają jak placebo?
Zapisane
Misiek
***


Offline Offline

Płeć: Kobieta
MO: nie stosuję
Wiadomości: 456

« Odpowiedz #15 : 16-04-2014, 17:31 »

Asia, opisz proszę swoje doświadczenia z tymi plastrami.
Zapisane

Szukaj wyjaśnienia w przyczynie, organizm sam jest najlepszym lekarzem - Platon
Nosłoń
***


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 27
MO: 14.02.2014
Skąd: Głubczyce
Wiadomości: 40

« Odpowiedz #16 : 16-04-2014, 19:18 »

Jak się wkłada pod głowę poduszkę to się gorzej oddycha, ale gdy głowa jest lekko odchylona to drogi oddechowe się udrażniają. W takiej pozycji wykonuje się przecież resuscytację.
Zapisane
Fazibazi
***


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 39
MO: 12.2008
Wiedza:
Skąd: Gdynia
Wiadomości: 224

« Odpowiedz #17 : 16-04-2014, 22:39 »

Tak, udrażniają się ale po to żeby dokonać wdechu przez jamę ustną - po to się odchyla głowę do tyłu w czasie resuscytacji. Zrób sobie ćwiczenie: oddychając cały czas przez nos i powoli odchylaj głowę do tyłu (usta chcą się oworzyć). W czasie snu nie polecam bo to wzmaga chrapanie a powinno się dążyć do takiej pozycji żeby swobodnie oddychać przez nos.
Jakość snu to według mnie jego regularność. Staraj się kłaść o tej samej godzinie i poswięcać nań tyle samo czasu (musisz wybadać sam ile cię zadowala) tzn. kładziesz się spać (wiadomo, że od razu nie zaśniesz) o 22 skoro wiesz, że będziesz wstawał o 7, co daje spokojnie ponad 8 godzin snu (zależy jak długo będziesz zasypiał). Tylko, że komuś innemu będzie wystarczało 7 godzin. Ja poniżej 6 czuję się niewyspany. Mojej żonie 8 godzin to mało a usypia jak tylko przyłoży głowę do poduszki msn-wink. Zdarza się, że śpię w pracy (tak, mogę legalnie 4 godziny smile ) to generalnie następny dzień rozbity i zdarza się okołopołudniowa drzemka albo nadrabiam to wcześniejszym położeniem się do snu. Nie powinno się też spać w tym samym pomieszczeniu, w którym przebywa się większość dnia i w którym działają urządzenia elektryczne (jonizacja). Osobiście lepiej się wysypiam (pomimo hałasów z zewnątrz) przy otwartym oknie (rozszczelnionym zimą), generalnie w niższej temperaturze i przy dopływie świeżego powietrza.
« Ostatnia zmiana: 16-04-2014, 22:44 wysłane przez Fazibazi » Zapisane
Antaress
***


Offline Offline

Płeć: Kobieta
MO: 06.2013, cała rodzinka i wnusia
Wiedza:
Skąd: Skoczów
Wiadomości: 210

« Odpowiedz #18 : 16-04-2014, 22:45 »

Ja relaksuję się przed snem. Bez tego nie zasnę. Każdy pewnie ma coś, co wprawia go w stan wyciszenia, np. czytanie, słuchanie muzyki lub nasze forum...
Zapisane
Asia61
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 58
MO: 06.03.2012 z przerwami na zdrowienie, KB od 01.05.2012, ZZO, bez glutenu!
Wiedza:
Skąd: łódzkie
Wiadomości: 2.347

« Odpowiedz #19 : 16-04-2014, 23:41 »

Jeśli chodzi o nano-plastry, nie trzeba kupować od razu całej paczki. Ja kupiłam w detalu 3 sztuki po 13 zł. Wypróbował je mój tata, który ma problemy ze snem. Ponieważ nie mogę tu uprawiać marketingu, proszę o info na pv, jeśli jesteście nimi zainteresowani dodatkowymi informacjami.
Zapisane

Zdrowie fizyczne i stan psychiczny człowieka są ze sobą ściśle powiązane.

- Awicenna
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
Design by jpacs29 | Mapa strony
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!