Niemedyczne forum zdrowia
29-04-2024, 05:19 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Wesprzyj Fundację Biosłone --> kliknij
 
   Strona główna   Pomoc Regulamin Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Techniczne różnice i niespodzianki w lotnictwie pasażerskim.  (Przeczytany 24559 razy)
Fazibazi
***


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 44
MO: 12.2008
Wiedza:
Skąd: Gdynia
Wiadomości: 227

« Odpowiedz #20 : 30-03-2015, 07:13 »

Ekspertem nie jestem więc może zapytam: czy 8 minut obniżania lotu aż do katastrofy to długo czy krótko. Bo samobójcze ataki kojarzą mi się tylko z szybkim pikowaniem.
Około 30000 stóp wysokości w 8 minut to daje prędkość zniżania ponad 3700 stóp na minutę i jest to niemalże dwa razy szybciej niż standard dla tego typu. Nurkowaniem to to nie było ale dalekie od standardu zniżanie tak.
Zapisane
Misiek
***


Offline Offline

Płeć: Kobieta
MO: nie stosuję
Wiadomości: 448

« Odpowiedz #21 : 30-03-2015, 09:21 »

Cytat
Układanka o samobójstwie pilota brzmi logicznie
Nie bardzo, są turbulencje. Ja nie wierzę.

A dlaczego Waść? Możesz doprecyzować i rozwinąć tą myśl?
Zapisane

Szukaj wyjaśnienia w przyczynie, organizm sam jest najlepszym lekarzem - Platon
VVV
***


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiadomości: 645

« Odpowiedz #22 : 30-03-2015, 09:25 »

To nie pierwszy taki przypadek, cytuję z pamięci, zresztą i tak było po angielsku:

- wyłączyć zabezpieczenia i alarmy
- ustawić moc silników na minimum
- ustawić prędkość na maksymalną dopuszczalną (by się nie rozpaść w powietrzu)
- ustawić zmianę wysokości na 200m poniżej zera (poziomu morza)

Komputer pokładowy automatycznie zadba o szczegóły, otrzymamy maksymalną bezpieczną (do końca) prędkość zniżania.


prędkość zniżania ponad 3700 stóp na minutę

3700 stóp na minutę to po przeliczeniu 68km na godzinę.

Zresztą mamy rzeczywisty wykres:
http://s3.postimg.org/6h9ckqyub/image.png
« Ostatnia zmiana: 30-03-2015, 09:42 wysłane przez VVV » Zapisane
scorupion
« Odpowiedz #23 : 30-03-2015, 10:49 »

A dlaczego Waść? Możesz doprecyzować i rozwinąć tą myśl?

Oczywiście nie jestem ekspertem lotniczym, tylko luźne uwagi. Widziałem na własne oczy jak załoga otwiera drzwi zamknięte od wewnątrz, wciskają magiczny kod i już są w kokpicie. Strasznie rozdrobnione szczątki, jak pamiętam z innych wypadków, znajdowały się znacznie większe fragmenty. Ponoć dziesięć minut przed wypadkiem przepadła lączność z samolotem, również internet i telefony komórkowe. Wiecie, że teraz można zdalnie sterować samolotem pasażerskim podobnie jak dronem? I wtedy łączność jest odcinana. Kapitanowi zachciało się nagle do kibla? Przez taki krótki lot, nie mógł wcześniej albo później?
« Ostatnia zmiana: 30-03-2015, 11:10 wysłane przez Scorupion » Zapisane
Nieboraczek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 46
MO: 07.07.2011- kwiecień 2012
Wiedza:
Wiadomości: 716

« Odpowiedz #24 : 30-03-2015, 11:44 »

Kapitan wciskał magiczny kod, a tamten blokował drzwi od nowa, czyli 2 razy, bo blokada działa 5 minut.
Zapisane

scorupion
« Odpowiedz #25 : 30-03-2015, 12:07 »

A to ciekawe, we wszystkich samolotach? Leciałem Boeingiem 747 i o ile pamięć nie zawodzi było inaczej. Jaki miałby być cel takiej komplikacji?
Zapisane
Nieboraczek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 46
MO: 07.07.2011- kwiecień 2012
Wiedza:
Wiadomości: 716

« Odpowiedz #26 : 30-03-2015, 12:18 »

Jakiej komplikacji? Jak było?
Zapisane

scorupion
« Odpowiedz #27 : 30-03-2015, 12:21 »

Po co wprowadzili te pięć minut, kiedy nie można otworzyć kodem z zewnątrz.
Zapisane
Nieboraczek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 46
MO: 07.07.2011- kwiecień 2012
Wiedza:
Wiadomości: 716

« Odpowiedz #28 : 30-03-2015, 12:31 »

Pytaj prezesa Lufthansy.
Zapisane

Nieboraczek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 46
MO: 07.07.2011- kwiecień 2012
Wiedza:
Wiadomości: 716

« Odpowiedz #29 : 30-03-2015, 12:34 »

Jest jeszcze jedno. Aby otworzyć z zewnątrz, w środku trzeba wcisnąć inne coś.

http://wyborcza.pl/1,75477,17664094,Czlonek_zalogi_airbusa__Nie_ma_mozliwosci__zeby_pilot.html
Zapisane

scorupion
« Odpowiedz #30 : 30-03-2015, 12:42 »

No ta informacja kłóci się z pięcioma minutami.
Zapisane
Nieboraczek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 46
MO: 07.07.2011- kwiecień 2012
Wiedza:
Wiadomości: 716

« Odpowiedz #31 : 30-03-2015, 12:48 »

Kłóci się. Tu się wszystko kłóci.
Zapisane

Nieboraczek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 46
MO: 07.07.2011- kwiecień 2012
Wiedza:
Wiadomości: 716

« Odpowiedz #32 : 31-03-2015, 12:47 »

Jednak zablokowanie drzwi od środka, uniemozliwiło otwarcie kabiny.

http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/swiat/holenderski-pilot-przewidzia%C5%82-scenariusz-katastrofy-samolotu-germanwings-ostrzega%C5%82-o-tym-w-artykule/ar-AAaeUzc?ocid=UP97DHP
Zapisane

Fazibazi
***


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 44
MO: 12.2008
Wiedza:
Skąd: Gdynia
Wiadomości: 227

« Odpowiedz #33 : 02-04-2015, 17:40 »

Do rozwiązania rebusu coraz bliżej:

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1329,title,AP-Andreas-Lubitz-mial-szukac-informacji-o-metodach-samobojstwa,wid,17419329,wiadomosc.html?ticaid=1149e2&_ticrsn=3
Zapisane
Magdamagdalena
***


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 47
MO: 05.11.2014 + KB, od 01.2015 bez glutenu
Wiedza:
Skąd: Kraków
Wiadomości: 73

« Odpowiedz #34 : 02-04-2015, 21:21 »

Szczęśliwym trafem znalazł w internecie informacje jak popełnić samobójstwo będąc pilotem samolotu pasażerskiego i jak skutecznie zablokować od wewnątrz drzwi kokpitu. A to fart, bo przecież wcześniej nie miał o tym pojęcia. Chociaż inne wytłumaczenie nie przychodzi mi na myśl, nadal jakieś to wszystko niedorzeczne. A może ten człowiek był tak totalnie chory psychicznie, że żadna logika tu nie pomoże.
Zapisane
Nieboraczek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 46
MO: 07.07.2011- kwiecień 2012
Wiedza:
Wiadomości: 716

« Odpowiedz #35 : 03-04-2015, 10:20 »

Raczej nie znalazł żadnego sposobu samobójstwa, które by mu odpowiadało i postanowił być kreatywnym.
Zapisane

Fazibazi
***


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 44
MO: 12.2008
Wiedza:
Skąd: Gdynia
Wiadomości: 227

« Odpowiedz #36 : 03-04-2015, 12:35 »

Cytat
Szczęśliwym trafem znalazł w internecie informacje jak popełnić samobójstwo będąc pilotem samolotu pasażerskiego i jak skutecznie zablokować od wewnątrz drzwi kokpitu.

Sądzę, że szukał informacji czy da się je otworzyć (obejsć zabezpieczenia) w jakikolwiek sposób w przypadku gdy załoga (w tym wypadku on sam) świadomie blokuje je od wewnątrz. Może szukał na stronach Al-kai'dy ...... msn-wink
Jakby skoczył z mostu albo przedawkował prochy to informacja ukazałaby się w lokalnych mediach a pracodawca skutecznie "lobbowałby" do nienagłaśniania sprawy ze względu na swoje dobre imię.

Zgadzam się z Nieboraczkiem - po prostu zrobił to z fajerwerkami a my zróbmy mu na złość i nie wspominajmy jego nazwiska.
« Ostatnia zmiana: 03-04-2015, 12:38 wysłane przez Nieboraczek » Zapisane
Nieboraczek
*


Offline Offline

Płeć: Kobieta
Wiek: 46
MO: 07.07.2011- kwiecień 2012
Wiedza:
Wiadomości: 716

« Odpowiedz #37 : 03-04-2015, 12:41 »

Narzeczona wspomina, że rok wcześniej powiedział jej, że zrobi coś, czym jego nazwisko zasłynie na świecie.
Zapisane

Fazibazi
***


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 44
MO: 12.2008
Wiedza:
Skąd: Gdynia
Wiadomości: 227

« Odpowiedz #38 : 03-04-2015, 12:59 »

A kysz !
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2008, Simple Machines
Design by jpacs29 | Mapa strony
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!