Niemedyczne forum zdrowia
26-04-2024, 13:42 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.
Czy dotarł do Ciebie email aktywacyjny?

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Wesprzyj Fundację Biosłone --> kliknij
 
   Strona główna   Pomoc Regulamin Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Witamina C, wapń i inne  (Przeczytany 14588 razy)
RENETI
« : 28-05-2011, 18:33 »

Jestem początkująca i dopiero próbuję rozeznać się w temacie. Przeczytałam właśnie książki p. Słoneckiego i mam na razie takie pytania praktyczne:
- jak zapewnić sobie optymalną dzienną dawkę witaminy c w obecnych czasach, mam wątpliwości czy warzywa i owoce, które kupuję na targu zawierają jakieś witaminy (sprzedawcy sprzedają często warzywa i owoce z Holandii)?
- to samo pytanie dotyczy wapnia (gdyż wszystkie przetwory mleczne łącznie z żółtymi serami są z mleka pasteryzowanego), a zalecana dawka dzienna to około 1000 mg
- gdzie kupować pestki z dyni i słonecznika, żeby mieć pewność że są zdolne do kiełkowania (np. w markecie kupiłam pestki ze słonecznika z łupinką, ale potem doczytałam się, że były prażone)?
- czy śmietanka 30% z mleka pasteryzowanego ma jakąś wartość odżywczą?

Mam też wątpliwość dotyczącą ekstraktu z gejpfruta. Na rynku są różne produkty, różniące się zawartością. Chodzi o to, że niektóre produkty, np. CITROSEPT lub CITROGREPT są to wyciągi z grejpfruta, natomiast np. GREPOSEPT to wyciąg z pestek. Preparaty te różnią się (z pestek jest dużo bardziej gorzki). Czy obojętne jest co się stosuje?

Będę bardzo wdzięczna za odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: 29-05-2011, 06:34 wysłane przez Apollo » Zapisane
Fabularasa
***


Offline Offline

Płeć: Mężczyzna
MO: Luty 2010
Wiedza:
Skąd: Bydgoszcz
Wiadomości: 384

« Odpowiedz #1 : 28-05-2011, 23:00 »